Reklamační řád
Pohřební služba PsHajduková,s.r.o. v souladu s ustanovením § 13 zákona č. 634/1992 Sb.
o ochraně spotřebitele vydává tento Reklamační řád
o ochraně spotřebitele vydává tento Reklamační řád
1.Úvodní ustanovení
V řízení dle tohoto reklamačního řádu jsou účastníky (případně smluvními stranami):
1. Spotřebitel - příkazník, dle smlouvy o plnění nebo jeho zástupce
2. Poskytovatel – vypravitel, nebo dodavatel služby
Reklamační řád upravuje postup účastníků, jejich práva a povinnosti při uplatnění reklamace na plnění ze smlouvy ve věci pohřbení lidských pozůstatků zemřelého a služeb s tím spojených.
2.Rozsah
odpovědnosti
V reklamačním řízení dle tohoto reklamačního řádu při obstarávání pohřbu, lze uplatnit odpovědnost spočívající především v tom, že:
1. Poskytovatel nedodržel sjednaný termín konání pohřbu.
2. Poskytovatel neprovede pietní akt, nebo úkony s tím související v rozsahu jak byly sjednány.
3. Objednané služby byly poskytovatelem provedeny odlišně od ujednání ve smlouvě.
4.
Vady vykazuje činnost, nebo věci dodané těmi, které poskytovatel k provedení
služby použil.
3.Uplatnění reklamace
1. Reklamace
při obstarávání pohřební služby se podávají ihned po skončení pietního aktu,
nejpozději dva dny, kdy byl pohřeb uskutečněn.
2. Místem
uplatnění reklamace je místo, kde bylo sjednáno obstarání pohřbu, tj. adresa
provozovatele:
kancelář Jablunkov, ul. Polní 90, kancelář Třinec, ul. 1. Máje
172.
3. Reklamace a uplatnění bude provedeno v pracovní době zveřejněné
poskytovatelem.
4. Reklamaci může uplatňovat spotřebitel ze smlouvy ve věci
pohřbení lidských pozůstatků zemřelého a služeb s tím spojených, nebo ten kdo
prokáže, že je jeho zástupcem viz čl. 1.
5. Reklamace
se podává písemně, nebo ústně do zápisu u poskytovatele služeb nebo jím
pověřeného zástupce a datum podání, označení reklamové vady, podpisem a adresou
reklamujícího.
6. Materiál a zboží, používané
k provedení pohřbení včetně květinové výzdoby a podobně, mají nevratný
charakter a ve smyslu občanského zákoníku se jedná o věci zuživatelné,
s doboupoužití – spotřebování do provedení pohřbení (uložení do
hrobu nebo hrobky, zpopelnění v krematoriu) nebo doby pohřbení sjednané
smlouvou.
7. Poskytovatel
je povinen vydat spotřebiteli potvrzení o uplatnění práva.
4.
Způsob vyřízení reklamace
1.
V případě, že nedodržení sjednané doby pohřbu a služeb ostatních, které zavinil
poskytovatel, je povinen nahradit škodu, která vznikla spotřebiteli, a to v
penězích, nedohodnou-li se jinak. Je-li prokázáno, že plnění nebylo provedeno v
rozsahu či kvalitě sjednané v obstaravatelské smlouvě, má spotřebitel právo na
přiměřené snížení ceny z části služby, která vadu vykazuje.
2.
Poskytovatel je povinen bez zbytečného odkladu projednat reklamaci s tím, kdo
ji podal a dohodnout její vyřízení. O způsobu vyřízení reklamace se vyhotovuje
zápis s podpisy toho, kdo reklamaci uplatnil i poskytovatele. Stejnopis zápisu
náleží každé straně.
3.
Poskytovatel nebo jím pověřený pracovník rozhodne o reklamaci ihned, ve
složitých případech do tří pracovních dnů od jejího uplatnění. Do této doby se
nezapočítává doba potřebná k odbornému posouzení vady. Vyřízení reklamace nesmí
trvat déle než 30 dnů, pokud se poskytovatel se spotřebitelem nedohodnou na
delší lhůtě (§ 19).
4.
V rozhodnutí o způsobu vyřízení reklamace, musí být určena lhůta k jejich
vyřízení.
5. K vyřízení reklamace je ten, kdo ji uplatnil povinen poskytnout
obstaravateli součinnost do jejího vyřízení. Nelze-li ve vyřízení reklamace
pokračovat proto, že tomu prokazatelně brání neposkytování součinnosti
reklamujícího, je možno reklamaci odmítnout jako neoprávněnou.
V
případě, že dojde mezi příkazníkem a vypravitelem ke vzniku spotřebitelského
sporu ze smlouvy o poskytování služeb, který se nepodaří vyřešit vzájemnou
dohodou, může spotřebitel podat návrh na mimosoudní řešení takového sporu
určenému subjektu mimosoudního řešení spotřebitelských sporů, kterým je: Česká
obchodní inspekce, Ústřední inspektorát, oddělení ADR, Štěpánská 15,120 00
Praha 2 Email:
adr@coi.cz,Web: adr.coi.cz
V Jablunkově, dne 30.7.2018